sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Rakas siitepölyallergia, vaihtaisitko osoitetta?

Menny taas viikko ilman tekstin tekstiä. Joskus sitä meinaa alkaa illalla naputtelemaan jotain luovaa, mutta sitte hoksaa että hemmetti, munhan piti tehä vielä sitä tätä ja tuota. O.o

Oli taas niin säpäkkä viikko, niin töissä ku kotonaki. Kotosalla kun tuo karhunpoika sairasti niin ei paljoa ollu sitte semmosta "istunpa alas"-aikaa. Salillakaan ei paljoa oo jaksanu käyä ku siitepölyallergia on vieny kyllä kaikki mehut. Hyvä, että henki kulkee ja silmät pyssyy auki.

Aina oon oireillu siitepölystä, mutta tämä kevät on ollu kyllä ultimaattisen helvetillinen. Ensin alko vähä kutisuttaa nenää ja silmiä, mutta hiljattain homma meni siihen, että ääni käheyty ja hyvä ku happia sai. Piti sitte lompsia apteekkiin hakemaan allergialääkkeet. Hitto että ne on kalliita!! Yhelle pikku pillerille jää hintaa se 0,43- 1 € ! :O Ei kai se auta, ku maksaa siitä, että saa hengitettyä :D Ja piti ottaa tommonen muka väsyttämätön. Joko mua nytte väsyttää joku ihan muu tai sitte tuo ei todellakaan ole mikään väsyttämätön antihistamiini niinku mainoksissa luvataan.. Elekää ottako tätä valituksena, mää vaan nyt vähän kerron :D

toimiskohan..


Tämän rakkaan siitepölyallergian myötä oon näköjään sitte alkanu allergisoimaan mm. omenalle sekä pähkinöille. Oonhan mä muutenki jo allerginen muutamalle ruoka-aineelle, kuten kalalle, hunajalle ja ananakselle, mutta että piti sitte tulla muutama lissää. Eli kyseessä on semmonen ku ristiallergia. Toivottavasti sitten talvella voi naatiskella noista omenoista ja pähkinöistä jne. Eli toivon näiden allergisoivan vain nyt siitepölyaikaan. Jännäämällä ootan, että mitä muuta alkaa ilmaantumaan :>

Nämä sateiset päivät on mukavia, sillä ei oo niin pahan oireet päällänsä. Harmi vaan, kun piti näin äitienpäiväksi tulla noin kökkö keli :( meki ollaan menossa anoppilaan grillaamaan ja viettämään aikaa, sekä ihastelemaan remontin edistymistä. Tullee kyllä niin kaunis ja hieno talo, että oksat pois! Toivottavasti appiukko on siirtäny grillin sateelta suojaan, jotta ei tarvi sadetakissa olla pihvejä vahtimassa :)

Oon tässä muutaman kuukauden jo kypsytelly ideaa (TAAS), että mitä jos alkaisinkin vaalentaa hiuksia. Mulla oli tumma punaruskea hiusväri, sen alla montaa eri muuta sävyä, mm. punaista, violettia jne.. Mun oma hiusväri on hyvin vaalea, joten juurikasvua ois pitäny värjäillä melko tiuhaan tahtiin, mutta koska mulla on tuolla päänahassa syntymämerkki, niin sen takia tiuha värjääminen ei tuu kyseeseenkään. Tästä syystä näytin aikalailla aina puoliksi kaljulta, kun juurikasvu pukkas näkyviin. Kävin sitten hakemassa perjantaina töiden jälkeen värinpoiston ja aloin hommiin. Nyt oon sitten railakkaan liukuvärisessä kuontalossa, päässä loistaa keltainen, oranssi, kupari ja ruskea :DDDD hissukseen jos sitten jatkais tota vaalentamista niin ei ihan tippuis tukka päästä. Ja rakas ystäväni Anna <3 varmaan muistaa nämä mun väritoilailut paremmin ku kukaan muu ;)



Mutta niin. En nyt näin enempiä ossaa porista, joten katellaanpa jos tuota sais enemmän aikaiseksi vaikkapa huomenna. Tai viikon päästä ;)

Hyvvää äitienpäivää kaikille äiteille ja mummuille <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti